مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه

ساخت وبلاگ

فرش کرم و رنگ پر‌نور یا این که سپید همواره آیتم عشق و علاقه بخش اعظمی از ذوق وسلیقه هاست. ولی نکته مانع از خرید آن محافظت پاکیزگی و شستشوی فرش رنگ پر‌نور است. قالیشویی در مشهد

چه خرقه سپید چه فرش سپید و پر‌نور در مقایسه با کالای شبیه رنگ تیره آن نیاز به حفظ و مراقبت بیشتری داراست.

در قالیشویی افرا شاهد سفارشات شستشوی فرش سپید رنگ زیاد هستیم و در تلاشیم به شایسته ترین طرز ها لکه برداری و سپید شویی جاری ساختن دهیم:

درین نوشته‌علمی دو طریق از شایسته ترین طریق های شستشوی فرش رنگ پر‌نور را بیان می کنیم :

یک کدام از نکاتی که همواره در تمیزی فرش سپید یا این که پر‌نور اثر میگذارد، جاروبرقی کشیدن به نحوه درست و به موقع فرش میباشد. فرش های پر‌نور در صورتیکه به موقع جاروبرقی نشوند بر تاثیر گرد و خاک به گذر زمان مجال تیره و به اصطلاح ناپاک مور میگردند. پس در حالتی که فرش های پر‌نور در منزل دارید، جاروبرقی کشیدن رمز وقت آنان‌را فراموش نکنید. نکته دیگری که راجع به مراقبت فرش های پر‌نور دارای اهمیت است زردرنگ شدگی آنهاست این حادثه وقتی می افتد که فرش در معرض روشنایی آفتاب باشد. بدین ترتیب توصیه می‌شود از پهن نمودن فرش های پر‌نور در اتاق های آفتابگیر جهت پرهیز از زردی آنان دوری فرمائید.

در حالتی که از لکه شدن فرش وسواس دارید خوب میباشد برای آشپزخانه از فرش های رنگ تیره به کار گیری کنید به دلیل آنکه در گوشه و کنار آشپزخانه ریختن لکه یا این که کثیفی بر روی فرش امری اجتناب ناپذیر میباشد. درحال حاضر سوال مهم شیوه موءثر جهت شستشوی فرش های سپید و پر‌نور میباشد که در پی نوشته‌ی‌علمی به آن خوا‌هیم پرداخت.

نحوه سپید شویی برای شستشوی فرش رنگ پر‌نور

شما می‌توانید فرش رنک پر‌نور خویش را در خانه بشورید به نحوی که مانند روز اولیه براق و قشنگ باشد.

یکی‌از نکاتی که در هنگام قالیشویی هر فرشی اصلی میباشد نظافت کردن لکه های مو جود در فرش پیش از شستشو میباشد این اساسی برای فرش های پر‌نور نیز استثنا وجود ندارد.

در‌حالتی که فرش سپید شما در گیر لکه شد مانند طرز پایین شغل فرمایید:

1- دو فنجان آب گرم را با یک قاش سرکه سپید را به یار و همدم دو قاشق غذاخوری شامپو فرش را باطن یک طرف اسپری حل کنید.

2- آن‌گاه محلول فراهم گردیده را روی لکه فرش اسپری نمائید روی لکه فرش را با اسفنج یا این که برس قابل انعطاف بمالید عالی میباشد این عمل را دوبار جاری ساختن دهید تا لکه تماما ناپدید خواهد شد.

3- مرحله سپس آبکشی میباشد که باید فورا بعداز لکه گیری صورت بپذیرد. برای این خواسته یک تشت تحت نصیب لکه فرش قرار داده و با پارچ آب گرم را به طور ملایم و آرام روی لکه بریزید به نحوی که کثیفی فرش باطن تشت ذیل آن بریزد. فرش را فشار دهید تا آب آن تماما تخلیه خواهد شد.

4- مرحله انتها و آخری کم آب کردن محله لکه میباشد که می قدرت با یک دست یا این که حوله کم آب روی لکه بمالید یا این که از اپنکه به کارگیری فرمایید تا خیسی آن کم آب شود.

به کار گیری از آمونیاک برای شستشوی فرش رنگ پر‌نور
در‌حالتی که در ابتدا اشاره شد اولی مرحله شستشوی هر فرشی لکه گیری میباشد.

نظافت کردن لکه اسباب و اثاث پیرایش از فرش، تمیز کردن لکه خون، لکه ادرار و … می‌تواند از لکه های مو جود باشد.

یک کدام از دیگر از طریق های لکه گیری از فرش طرز و سپید به کار گیری از محلول آمونیاک است.

این محلول مطلوب لکه گیری جهت لکه های ناشی از خون، قهوه ، شکلات، دمنوش و … است.

یک قاشق آمونیاک را در یک فنجان آب حل فرمائید.

مانند شیوه بالا این محلول را در کاسه های اسپری صورت تهیه و تنظیم نمائید و محلول را بر روی لکه اسپری فرمائید.

در صورتی‌که فرش شما از الیاف پشمی یا این که قابل انعطاف است عالی میباشد محلول پیشنهادی متن بالا را به مکان محلول آمونیاک استعمال شود.

لکه های جانور بر روی فرش های پر‌نور به گذر زمان مجال تغییر تحول رنگ خواهند اعطا کرد.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 13:48


برای اینکه تفاوت شستشوی فرش گبه با فرش های بی آلایش را بدانید، می بایست پیش از آن مسلما فرش گبه را بدانید چه نوع فرشی میباشد؟ قالیشویی در مشهد

در قالیشویی افرا توصیه گبه زیاد داریم به‌این خیال و خاطر خواستیم نوشته ی علمی ای منتشر کنیم که تفاوت آن را بدانید و اینکه اتکا بی نقص چلب کردن برای سپردن فرش های شما:

نخستین از همگی بایستی بدانید گبه و خرسک چیست و آیا دستباف می‌باشد و یا این که ماشینی؟

نخستین  قالی را تعریف و تمجید کنیم تا از روی آن بتوانیم گبه و خرسک را نیز مضمون‌ کنیم. قالی به عبارتی فرشی که مساحت ان بیشتراز شش متر بوده و پرز دار میباشد. در حالتی‌که مساحت ان کمتر از شش متر باشد به آن قالی کوچک می‌گویند.

در واقعیت کوچکترین قالی کوچک بعدها یک تا یک و نیم متر مربع دارااست.

قیمت قالی به نقش، طرح، کالا مواد به کارر فته، پرزهای ان و نوع بافت آن مشتمل بر ریز یا این که درشت باف بودن آن بستگی دارااست.

پرزهای فرش خرسک
فرش خرسک، پشم بیشتری در آن بکار رفته و معمولا فقط یک سمت پرز گره می‌خورد و طرف دیگر آن آزاد میباشد به همین خیال پرزهای قالی به مرزو فرصت و با پا تناول کردن زیاد از دربین رفته و فرش نخ نما می‌شود. همینطور از انجایی که پرزهای متعددی درین سبک فرش به عمل رفته میباشد، بافندگان فرش توانا به پیاده سازی نقش های دقیق ومینیاتوری در خرسک نیستند. اقوام بختیاری، مشهد و اراک در مسئله بافت خرسک تبحر بخش اعظمی دارا هستند.

از آنجایی که در خرسک پشم های کلفت به عمل رفته میباشد در سود توان جذب بالایی دارا‌هستند درحالیکه هنگفت و غیر هنری می باشند و ارتفاع قدمت بالایی ندارند.
فرش گبه نیز به عبارتی قالی کوچک خرسک میباشد با این تفاوت که پرزهای رفیعتر و اندازه های کوچکتر داراست. فرش گبه در واقع سرمایه مهم عموم عشایر وجنوب سرزمین میباشد. گبه ها قیمت هنری بالایی دارا هستند و در سراسر جهان طرفدارن اکثری دارا‌هستند.
نقش هر گبه ساخته ذهن سنتی بافنده خویش است چرا‌که در بافت این سبک قالی هیچ سیرتکامل نقشی نیست به همین خیال محال میباشد دو گبه با خصوصیات به طور کامل یکسان بیابیم همین دستور سبب ساز پر ارزش و نفیس شدن این کالای پر ارزش شد‌ه‌است.پس بایستی اعتنا کنیم به چه قالیشویی میسپاریم. بافت گبه اغلبا بوسیله پشم خودرنگ ادغام با مو بز شکل میگیرد. کلاً طرح ها گبه به گونه های شیر، آبگینه گبه، گل گبه، ایلاتی، راه و روش خط مش، منزل در هم، خشتی و … میباشد که از بین آنان خشتی بسیار معمول و رایج میباشد.

 

از شامپو فرش برای شستشوی قالی گبه دستباف در خانه به کارگیری کنیم؟
درحال حاضر سئوالی که برایمان پیش میاید این میباشد که قالیشویی گبه خانه خویش را چه گونه بشوریم؟

از انجایی که گبه نوعی قالی‌کوچک دستباف میباشد به این ترتیب شستشوی آن ملاحظات و ضوابطی را می طلبد.

نکته اصلی به هنگام شستشوی گبه ها ثبت رنگ و رنگ ندادن گبه ها هنگام شستشو میباشد.

چرا‌که رنگ های طبیعی به فعالیت رفته در گبه ممکن میباشد به هنگام ریختن آب بر روی آن در هم قاطی شوند و رنگ گبه از فی مابین برود و به اصطلاح  قاطی شدن رنگ فرش شکل بگیرد. هیچوقت گبه خویش را با پودر های رختشویی نشورید چون که‌این پودر ها سبب ساز کم آب شدن الیاف و بافت گبه میگردند و در فیض گبه شما بعداز شستشو مانند چوب، کم آب میگردد.

بدین ترتیب سفارش می‌شود از شامپوی فرش استعمال شود تا خلال نرمی گبه شاهد تمیزی و درخشانی بیشتر آن باشیم. البته در موقعیت کلی قالیشویی گبه تفاوت زیاد چندانی با فرش های دستباف ندارد ضمن اینکه بعدها خرد آن منجر شستشوی راحتتر وسریعتر ان می‌شود.

نکات قالیشویی گبه یا این که فرش خرسک
همان طور که در اولِ نوشته‌علمی بیان شد گبه ها نوعی خرسک می‌باشند و به احتمال زیاد اکثری از شما در خانه های خویش فرش خرسک دارید. از انجایی که خرسک ها دارنده پرزهای بلند میباشند و در مقایسه با فرش مدل خیس می‌باشند در فیض شستشوی انها در مقایسه با فرش های ساده اسانتر و راحتتر میباشد.

در‌صورتی‌که قابلیت قالیشویی خرسک را در محل معاش خویش دارید می‌توانید با رعایت اصول و نکاتی معمولی که برای هر فرش بکار می رود به شستن فرش خرسک خویش بپردازید. مانند فرش گبه عالی میباشد از شامپو فرش جهت شستشوی خرسک به کار گیری فرمایید.

نکته حائض اهمیت :در باب فرش های خرسک کم آب شدن بدون نقص آنهاست چون که پرزهای بلند آن نیاز به مجال بیشتری جهت کم آب شدن دارا هستند

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 17:02


نکات اصلی در زمینه ی شستشوی پتو در خانه
ساختار پتو به طوری میباشد که می‌تواند جای قابل قبولی برای رویش باکتری ها باشد براین اساس بایستی با شستشوی مداوم واحد سنجش آلودگی در آن را به دست‌کم برسانیم. مانند شستشوی تشک خوشخواب. قالیشویی در مشهد

اولی وسیله ای که برای شستشوی پتو ها به ذهن مان می‌رسد ماشین لباسشویی میباشد مانند شستشوی موکت ولی گاهی پتو ها بسیار گرانقدر و هنگفت میباشند و ماشین لباسشویی های خرد خانه ما اقتدار شستشو و آبگیری آنها‌را ندارند براین اساس ناچار به شستشوی آن ها با دست هستیم.

جهت شستشوی پتو در خانه بسته به بعد ها پتو به لگن یا این که تشت تعالی و همینطور فضای کافی مانند گرمابه و یا این که ایوان نیاز داریم. پیش از هر چیز آغاز به ویژگی ها راهنمای شستشوی پتو که به طور اتیکتی به پتو دوخته شد‌ه‌است اعتنا فرمایید. معمولا دمای شستشو و طرز شستشوی مطلوب هر پتو روی این اتیکت ها مندرج میباشد.

 

ولی در مجموع می‌توانید به نحوه تحت کار نمائید:

 پتو را در باطن لگن انداخته و آن را با آب ولرم و مواد شستشو (خوب میباشد از ماده های شوینده ضعیف به کارگیری نمایید تا به الیاف پتو آسیبی نزند) مالامال نمایید.

اکنون مرحله شستشو یا این که چنگ زدن میباشد می بایست پتو را به آهستگی چنگ بزنید معمولا حاشیه های پتو آلوده و کثیف خیس میباشد و چرک آلود ها در هنگام شستشو در کناره پتو گردآوری میشود پس خوب میباشد حاشیه های پتو را با تمرکز و متانت بهتری چنگ بزنید.

بعد از آنکه مطمئن شدید پتو را به نیکی شسته اید دفعه به مرحله آبگیری میباشد.

کف و آب مو جود در لگن را خالی فرمائید و پتوی درون لگن را با آب مالامال نمایید تا آب راز ریز خواهد شد.

تاوقتی‌که آب از لگن سرریز میشود شما پتو را فشار دهید تا کف های مو جود در آن خارج بیاید پتو را نچلانید تنها فشار دهید.

در‌حالتی که پتوی شما تبارک میباشد میتوانید با پا وارد لگن گردیده و با پای خویش پتو را فشار دهید.

هر فرصت که شم کردید که کف به طور کامل از پتو بیرون شد‌ه‌است، آب لگن را تماما خالی نمایید و پتو را در جایی رفیعتر یا این که به عنوان مثال در کاسه آبکشی قرار دهید تا آب تماما از آن بیرون گردد معمولا نیم ساعت بماند عالی میباشد. بعداز نیم ساعت یا این که بیشتر که آب از پتو بیرون شوید می‌توانید پتو را برای کم آب شدن بر روی حایل پهن فرمایید و در معرض آفتاب قرار دهید تا به طور کامل کم آب خواهد شد و تک تک میکروب ها و باکتری های آن از در بین بروند.

نکات اصلی

به طبع به قانون ها شستشوی مندرج در اتیکت پتو ها توجه فرمایید.
از آب ولرم و ماده شوینده ضعیف جهت شستشو به کار گیری کنید.
چنانچه پتوی شما دارنده لکه میباشد خوب میباشد پیش از شستشو لکه را از پتو تمیز کرده و بعد به شستشوی پتو بپردازید.
 

 

در منزل بشوریم یا این که به قالیشویی بسپاریم؟
همانگونه که در صدر اشاره شد شستشوی پتو در خانه نیاز به مصرف آب، فضای کافی جهت شستن و کم آب نمودن داراست. از طرفی هنگامی که پتو تر می گردد آب متعددی باطن آن نفوذ می کند همین دستور منجر هنگفت شدن آن میشود هنگفت شدن پتو شغل آبکشی را دشوار می کند و نیاز به تحمیل فراوان جهت بلند کردن پتو دارید این ممکن میباشد به تن درستی شما زخم برساند. به علاوه از مصرف زیاد آب در هنگام آبکشی نیز نمی اقتدار دیده پوشی کرد.

از طرفی معاش های آپارتمانی مانند قدیم فضای کافی جهت پهن نمودن و کم آب نمودن پتو به ما نمی دهد به این ترتیب توصیه می شود با از مزایای به کار گیری از قالیشویی صرف مبلغ اندکی هزینه هم به سالمی خویش امداد نمائید و هم از مصرف بیهوده آب اجتناب فرمایید.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 254 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 12:51


یکی‌از راههای پوشاندن کف خانه به غیر از فرش، موکت میباشد. در پیشین مجموع کف منزل با موکت ها پوشیده می شدند البته امروزه کف منزل ها را بیشتر با سنگ، سرامیک، پارکت و… می پوشانند. البته در اتاق های خواب به خصوص اتاق های خردسالان از موکت به کارگیری می شود. قالیشویی در مشهد

بدین خیال و خاطر، شستشوی موکت برای اعضای خانواده، بسیار اساسی میباشد.

از آنجایی که موکت ها در کل بخش های کف برای مثال کناره درب ورودی، ذیل پنجره ها، مجاورت خدمات بهداشتی و… همواره در معرض آلوده و کثیف و آلوده و کثیف شدن می‌باشند پس در معرض خاک گرفتگی می باشند هرچند با کشیدن جارو برقی به نحوه درست می قدرت تا حدودی خاک آن را گرفت البته برای پاکیزگی بایستی، موکت ها شسته شوند.

پرسشی که ذهن بیشتر منزل داران را مشغول نموده است این میباشد که آیا میشود موکت های خویش را برای شستشو به قالیشویی بفرستیم یا این که نه؟

جواب پر‌نور میباشد، شستشوی موکت ها را می شود به قالیشویی های مجاز ارسال کرد تا هم میکروب ها و باکتری های آن منزه گردند و هم منزه و براق گردند.

ولی این نکته را بدانیم که در دو نوع موکت داریم:

موکت های چسبیده به کف زمین موکت هایی که از زمین غیروابسته می شوند
برای شستشوی موکت های چسبیده به زمین از طریق خشکشویی در محل به کار گیری میکنند مثل شستشوی فرش به سوله میرود و با مواد و شامپو مطلوب شستشو می شود.
 شستشوی موکت در محل
برای فرش های چسبیده به زمین شستشو در محل شکل می گیرد مانند شامپو فرش کشیدن فرش ها، موکت را نیز می اقتدار در محل شست.

اما به نحوه خانگی!

نکته حائض اهمیت در شستشوی موکت از دربین بردن لکه ها در آنهاست درین نصیب بایستی نوع لکه و بازه فرصت آن را در حیث داشته باشیم.

در شرایطی که لکه تازه باشد می قدرت با گزینش مواد شستشو مطلوب با لکه، زودتر سریعتر و با مجال کمتر، لکه را از در بین پیروزی در حالیکه برای لکه های سابق خیس نظافت کردن آن طاقت فرسا خیس و هزینه بر خیس است.

از سرویس ها قالیشویی افرا، شستشوی موکت به زمین چسبیده در منزل شماست که با تصویب پیشنهاد شما پرسنل قالیشویی در خانه شما حضور پیدا میکنند و موکت شمارا به شایسته ترین موقعیت شستشوی می دهد.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 13:24


یکی‌از لکه هایی که همواره احتمال بوجود وارد شدن بر روی فرش را دارااست، لکه دمنوش میباشد.

لکه دمنوش به خیال رنگی که بر روی فرش به جا میگذارد یک کدام از بدترین نوع لکه ها است که تسریع در نظافت کردن آن امداد اکثری در از در بین بردن آن داراست در غیر اینصورت به مررو زمانبر روی فرش کمرنگ و ثبت می شود. قالیشویی در مشهد

شایسته ترین منش عملکرد برای تمیز کردن آن به محض ساخت و ساز لکه میباشد. در‌صورتی‌که از مجال بروز لکه مجال اکثری پیشین باشد انتظار منزه شدن آن را به صورت کلی نباید داشته باشید.

همینطور می‌توانید برای نظافت کردن لکه دمنوش از سرویس ها قالیشویی ها در این باره به کار گیری فرمائید.

در قالیشویی ها معمولا از طریق استخر آب داغ یا این که کم آب شویی به کار گیری می کنند. آغاز لکه را با شوینده مرتبط منزه و بعد از آن با استعمال از دستگاه قالیشویی، آن را می شویند. با این طرز خیر صرفا لکه فرش پاک گردیده بلکه فرش بوی عالی خواهد داشت. در قالیشویی ها از ریختن حلال بر روی لکه پرهیز می نمایند چون این کار باعث پخش شدن بیشتر آن می گردد.

نظافت کردن لکه دمنوش به شیوه خانگی
طرز های خانگی بخش اعظمی برای تمیز کردن لکه دمنوش وجود دارااست که پیرو به تعدادی آیتم آن اشاره می نماییم.

در مرحله نخستین: ساخت و ساز لکه آغاز دمنوش باقیمانده بر روی فرش را با یک دستمال کم آب فرمایید. میتوانید لکه را با شامپو فرش تمیز کنید. یا این که یک محلول رقیق سرکه سپید و آب به نسبت یک به چهار تنظیم کنید و با یک اسفنج روی لکه به دوران ده دقیقه قرار دهید و آنگاه مکان آن را شستشو دهید تا بوی سرکه از دربین برود.
مرحله دوم: به این شکل نمک را بر روی لکه بریزید بعد بر روی نمک آب گاز دار یا این که لیمو بریزید بعداز سپری شد یک یا این که دو دقیقه آن را منزه فرمایید. یک کدام از دیگر از طریق های پیشنهادی قرار دادن دو یا این که سه دقیقه ای ماست بر روی لکه دمنوش و بعد از آن منزه نمودن آن میباشد.


برای از دربین بردن لکه دمنوش ما‌نده روی فرش شیوه های سنتی وجود داراست که در خانه میتوان اجرا بخشید:

مانند به کار گیری از ماده لکه منزه کن یا این که استعمال از جوش شیرین و یا این که نمک.

که هریک از این‌شیوه های پیشنهادی مستلزم اعتنا متعددی میباشد.

اما در شرایطی که لکه سرسخت باشد نظافت کردن آن را قطعا به یک کمپانی قالیشویی ماهر بسپارید.

در قالیشویی برای این نوع لکه بافت های قالی را به طور عمقی پاک می‌نمایند.

فرش بعداز پژوهش و تشخیص کارشناسان مبتنی بر نوع لکه غبارگیری و خاک گیری میگردد، لکه برداری در قالیشویی بوسیله سولفیت با غلظت ذیل ایفا می‌شود.

وقتی که دمنوش بر روی فرش ریخته می شود منجر ساخت‌و‌ساز قاطی شدن رنگ فرش میگردد.

ولی شرکت ها دارای اعتبار قالیشویی با استعمال از طریق مداد زنی همه اثر ها لکه و تداخل رنگ را از دربین می برند.

در قالیشویی ها از ریختن حلال بر روی لکه جلوگیری می نمایند چون این شغل سبب ساز پخش شدن بیشتر آن می‌شود.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 128 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 16:09